PRODUKTER

BUTIKEN

Butiken på Regeringsgatan har upphört men vi ses här på nätet!

 

Kolla gärna in våra nya produktområden såsom ChicCat.se, fina kattprodukter
samt även snart ChicHome.se, fina inredningsdetaljer.


Trevlig shopping!

 

 

KONTAKT

ChicDog.se
Box 7064
19207 Sollentuna


Support E-handel:


Vi nås säkrast och alltid på mejl:
Shop(at)ChicDog.se

Tel: 08-68 44 22 00
helgfria vardagar.

Om vi inte kan svara, mejla gärna istället. (OBS Vänligen prata inte in på telefonsvararen den är inte tillförlitlig, tack)



Hundtrim:

Mera information finns under rubriken Hundfrisör/Trim


Följ gärna våra nyheter på Facebook och se hundratals bilder tagna på hundar i butiken samt kundernas egna inskickade bilder.

INSTAGRAM - Tag and follow us
@ChicDog.se #hundmodehuset

ChicDog.se   »   Villkor

Allmän information

Reservation

ChicDog.se kan, utan att så avisera, när som helst ändra priser och reserverar sig mot eventuella felaktigheter i den information som presenteras. Variationer kan förekomma i t.ex. lagerstatus, information om varorna, färgvisning på olika skärmar, i information om måtten eller att de ligger under fel rubriker. Många varor är handgjorda och kan därför skifta lite i färg och utformning från en leverans till en annan.

Upphovsrätt

Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat och tillhör ChicDog.se. Det är inte tillåtet att använda text- eller bildmaterial från denna webbplats utan vår tillåtelse.

Leverans & Fraktkostnader

Leveranstid

Varor skickas normalt sett inom ett par arbetsdagar om varorna finns på lager. Under högsäsong när kundtrycket är stort finns det risk att det kan det dröja längre, även hos transportörerna.
ChicDog.se ansvarar inte för fraktbolagets leveranstid eller utlämningsställens aviseringsrutiner.

Vid skada

Kunden bär risken för förlust eller för skada på vara under transporten. Ersättning från ChicDog.se för förlust eller skador av varorna i samband med transport utgår endast i den mån ChicDog.se har rätt till ersättning från fraktbolaget.
Mottagna varor skall undersökas direkt och transportskador skall anmälas inom 24 timmar efter mottagen leverans genom att kontakta oss och skicka oss bild på den skadade varan till shop(at)chicdog.se. Skadade förpackningar/emballage måste fotograferas innan öppning och mailas till ChicDog.se. Annars kan inte reklamation mot transportbolaget göras.

Fraktkostnaden

Fraktkostnaden är generellt 59 kronor inom Sverige men det finns undantag för skrymmande varor där extra fraktkostnad tillkommer. Detta står i kassan innan betalning.
Kontakta oss för leveranser utanför Sverige.

Ej uthämtade paket

Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.

Det går inte att förlägne tiden på 14 dagar på utlämningsstället. DHL har inga rutiner för det.

Om det dröjer innan du hämtar ut ditt paket skickar ditt utlämningsställe flera påminnelser i form av sms och ibland brev hem till dig.
Om du inte alls hämtar ut ditt paket kommer DHL att efter 14 dagar registrera en retur av paketet från ditt utlämningsställe till oss. Detta fakturerar de oss sedan för.
För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 250 SEK (beroende på vad DHL fakturerar oss + moms). Avgiften motsvarar kostnaderna för bl.a. expeditionsavgift, returfrakt, hantering av lager, justering av fakturor samt kostnad för korttransaktioner vid retur samt eventuellt värdeminskning.

Byten, Returer, Ångerrätt, Reklamationer

Öppet köp

Öppet köp och bytesrätt gäller inte följande varor:
- rea- eller rabatterade varor.
- hanskydd och tikskydd samt bindor.
- hund-/handväskor, transportväskor och hundvagnar
- säsongsspecifika varor såsom bl.a. julmode, jul/påskartiklar eller julgodis, m m
- varor som är använda eller skadade, om det finns t.ex. hundhår el som inte kan säljas vidare som ny vara till annan kund.
- specialbeställda varor.
- presentkort

Retur/ Ångerrätt

 

Ångerrätt/ Returrätträtt:
Om du vill returnera en vara behöver du först kontakta oss för att få ett
”Godkänd Retur”-nummer som du kan skriva inuti försändelsen eller på ett hörn av paketet så att vi kan se att paketet kommer från dig.
Vi har inte behov av någon returblankett eftersom du har kontaktat oss innan retur men om du vill kan du ändå använda dig utav ångerblanketten på Konsumentverkets webbplats.
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt från att du mottagit paketet.
Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten passar.

Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.
Läs mera under "Ej uthämtade paket".

Värdeminskning:

Du som konsument är enligt lag ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkterna vid återlämning, inklusive originalförpackning, prisetiketter m m, ingen hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa produktens art, egenskaper, funktion och passform. Eventuellt originalemballage och prislappar skall finnas kvar.

Om produkten är använd, trasig, har spår av hundhår eller andra spår som gör att vi inte kan sälja varan vidare som en helt ny vara till en annan kund gör vi, enligt lagen, avdrag på värdet innan återbetalning/returkostnaden, beroende på i vilket skick du lämnar tillbaka varan till oss.

Fraktkostnader:
Om kunden ångrar ett köp eller vill göra ett byte till annan storlek kan kunden själv välja på vilket sätt denne vill returnera paketet. Kunden står själv för kostnaden för returen.
OBS! Spara kvitto på returer för att själv kunna kontakta speditören vid eventuellt bortkomna paket.

Returadress: (Endast med posten till:)
ChicDog.se
Box 7064
19207 Sollentuna

Återbetalning:
Den sker normalt sett inom ett par dagar från att vi mottagit returen men under högsäsong kan det ta längre tid. Under sommaren då vi har helt stängt och inte har möjlighet komma åt posten, eftersom den är lagrad, kan återbetalning ta längre tid.

Byte av storlek:
För att spara tid kan kunden lägga en ny order samtidigt som du skickar tillbaka returvaran till oss.

Reklamationer

Om en vara p.g.a fabrikationsfel är felaktig, trasig eller felexpedierad vid uppackning skall det reklameras till oss senast inom 24 timmar efter mottagandet. Mejla oss också bilder på skadan så hjälper vi till därefter. Fraktbolagen och leverantörer kräver bildbevis.

Annullering av order

Lagda order är bindande. Annullering av order kan göras om den inte redan har hanterats.

Betalning

Kortköp -
smidigt och säkert 

Vi accepterar de flesta konto/kreditkort.
OBS! Varorna kan inte, rent tekniskt, reserveras till dig innan kortbetalningen är slutförd. Glöm inte att gå till sista steget i kortbetalningen.

 

Faktura/ Delbetalning via Klarna

Vi samarbetar med Klarna. kunden kan se i kassan hur stor månadsbetalning blir samt en länk till Klarnas villkor.
Vid alla KLARNA BETALNINGAR skickas varorna endast till folkbokföringsadressen.

Presentkort

Vid betalning på hemsidan med fysiska presentkort eller tillgodokvitton behöver de skickas till oss innan köpet som förskottsbetalning om det finns i fysisk form.
Presentkort utan avsändare kan inte åberopas i efterhand av kund.
Vid Presentkort köpta online kan det skapas en kampanjkod för nyttjandet. Kontakta oss.
KOM IHÅG: Presentkort är en värdehandlingar och ChicDog.se ansvarar inte för presentkort som eventuellt kommit bort i postgången. Vid eventuell bortkommen försändelse får du själv kontakta posten eller speditören som du skickat det med. Bortkomna presentkort och returkvitton ersätts således ej.

Vanliga frågor

Varför ska jag registrera
mig på ChicDog.se?

När du skapar ett användarkonto, och loggar in på ChicDog.se är dina personuppgifter redan sparade så att du inte behöver skriva in de igen när du lägger en ny order. Du får också översikt på hela din orderhistorik och personuppgifter.

En vara i min shoppingkorg
var plötsligt slutsåld när jag
kom till kassan, hur är det möjligt?

En vara är inte reserverad förrän hela köpet är genomfört i kassan. Om en vara är särskilt populär kan det hända att den hinner sälja slut innan du hinner ta den till kassan, trots att den ligger i din shoppingkorg.
Hur länge en vara finns kvar i din shoppingkorg beror på dina cookie-inställningar i din dator.

Hjälp, jag har glömt mitt lösenord/användarnamn!

Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt genom att skicka oss din e-postadress under till länken: Logga In / Glömt lösenord så skickar vi dig en länk för att återställa lösenordet.

Vad är en cookie?

Lagen om elektronisk kommunikation kräver att vi informerar dig om att vi använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator. ChicDog.se använder cookies för att förbättra webbplatsens funktionalitet för dig som användare.
Om du väljer att stänga av cookie-funktionen kan det innebära att vissa funktioner på vår webbplats inte kommer att fungera för dig.
Om du väljer att inte använda Cookies kan du när som helst maila in en beställning till oss: shop(at)chicdog.se så återkommer vi med information om lagertillgång, priser, betal- och leveranssätt.

Saknar du orderbekräftelse?

Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadress du angivit då du blev kund hos ChicDog.se.
Vid vissa typer av e-postkonto kan orderbekräftelsen hamna i skräppostmappen. För att undvika det kan du lägga adressen Shop@ChicDog.se i dina säkra adresser. Då mottar du orderbekräftelser och andra viktiga meddelanden direkt i din inkorg i fortsättningen. Vi har ingen möjlighet att skicka orderbekräftelser på nytt till dig.

Övriga frågor?

Tveka inte att kontakta oss om någonting är oklart i villkoren eller för att veta om vi kan beställa en vara som är slut i sortimentet.
Mail oss gärna: shop(at)chicdog.se

<< Tillbaka till KASSAN 

 

 

<< Tillbaka till föregående sidan

 

right