PRODUKTER

BUTIKEN

KONTAKT

ChicDog.se
Hundmodehuset
Regeringsgatan 85
11139 Stockholm, Sweden

Butikens öppettider
:
 

Mån-fre:             11-18
Lördagar:           11-15
Söndagar           Stängt
Röda dagar:      Stängt

Se kalendern nedan för avvikelser
i öppettider kring RÖDA dagar
Tel: + 46 (0)8 68 44 22 00

Maila till butiken Shop(at)ChicDog.se

Hundtrim:
Tel: 08-68 44 22 00
under butikens öppettider, se ovan
Mer info under rubriken TRIM ovan

OBS! se även Villkor för avbokning

Support E-handel:

Tel: 08-68 44 22 00
under butikens öppettider, se ovan
Maila till
Shop(at)ChicDog.se

Se a
vvikelser i öppettider här:


Följ gärna våra nyheter på Facebook och se hundratals bilder tagna på hundar i butiken samt kundernas egna inskickade bilder.

INSTAGRAM - Tag and follow us
@ChicDog.se #hundmodehuset

ChicDog.se   »   Villkor

Allmän information

Acceptans av
köpvillkor

 

Att handla hos ChicDog.se innebär att du som kund har förstått och accepterat de villkor som reglerar köp av varor från ChicDog.se.
Om det finns oklarheter maila eller ring oss så förklarar vi gärna mer.

Om betalningar
och priser

 

 

 

Reservation

En lagd beställning som är betald är bindande. Samtliga priser är angivna inklusive moms, om inte annat anges. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Frakt- och betalningsvillkor finns angivna i kundvagnen beroende på vilket betalningssätt som valts.

 

ChicDog.se kan, utan att så aviserat, när som helst ändra priser. ChicDog.se reserverar sig mot eventuella felaktigheter i den information som presenteras. Det kan t.ex. gälla felaktigt angiven lagerstatus, information om varorna som t.ex. mått, färg etc

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel och förbehåller oss rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller att en vara har utgått, skadats på lager m m, har ChicDog.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt.

Åldersgräns för köp 

För att få handla online på ChicDog.se måste du har fyllt 18 år.

Personuppgifter 

Alla personuppgifter som du lämnar vid registrering på ChicDog.se måste vara gällande för dig som kund och vara helt korrekta. Signifikanta fel kan betraktas som urkundsförfalskning. Vi kommer att digitalt lagra de personuppgifter du lämnar till oss för att underlätta dina framtida köptransaktioner. Uppgifterna används endast av ChicDog.se och kommer inte att lämnas ut till tredje part. I det fall du önskar radera eller ändra uppgifterna kan du kontakta oss.

Emballage och miljö

Det är inte miljövänligt att kasta fullt fungerande emballage och kartonger. Vi prövar därför att, om det går, återanvända packmaterial och därmed minska mängden grovsopor.

Avstängning vid missbruk
online samt i butiken 

Vid online köp:
Kunder som misstänks missbruka tjänsten, t.ex. genom falska beställningar eller annat sabotage kan stängas av från fortsatt handel.
Kunder som ej hämtar ut sina paket kan stängas av från fortsatt handel.

I butiken:
Vid stölder eller sabotage i butiken samarbetar vi med polisen. Övervakningsfilmer överlämnas alltid till polisen utan att kunden informeras.

Färger/storlekar

 

Vi kan inte garantera att de färger/storlekar som visas på webbplatsen exakt återger de färger/storlekar som plaggen har i verkligheten. Hur färgen återges kan också bero på inställningar i din dator.

Upphovsrätt

Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat och tillhör ChicDog.se. Det är inte tillåtet att använda text- eller bildmaterial från denna webbplats.

Force majeure


 

 

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att ChicDog.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

 

Leverans & Fraktkostnader

Leveranstid


Varor skickas normalt inom 1-2 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning om varorna finns på lager. Under högsäsong när kundtrycket är stort finns det risk att det kan det dröja lite längre. En del varor är beställningsvaror. Det kan därför ta flera veckor innan de finns i lager från tidpunkten då de beställdes.

Om kunden vill beställa en vara som inte finns i lager kan kunden kontakta oss för information om varan kan tas in till butiken, hur lång tid det kan ta, villkor för detta etc.

I det fall kunden beställer en vara som inte finns i lager, trots att den finns tillgänglig för köp i ehandeln, kontaktar ChicDog.se kunden för diskussion om köpet skall kvarstå och när/om varan kan väntas bli tillgänglig för leverans.

Om varorna du beställer har olika leveranstid kan du välja att få en delleverans eller att få allt levererat samtidigt. Väljer du delleverans skickar vi resterande varor till dig så snart de kommer in, utan att du behöver göra något och utan någon ny fraktkostnad. Du blir i sådant fall informerad om detta i din första delleverans.

ChicDog.se ansvarar inte för fraktbolagets leveranstid eller utlämningsställens aviseringsrutiner.

Vid skada

 

Kunden bär risken för förlust eller för skada på vara under transporten. Ersättning från ChicDog.se för förlust eller skador av varorna i samband med transport utgår endast i den mån ChicDog.se har rätt till ersättning från fraktbolaget.

Mottagna varor skall undersökas direkt och transportskador skall anmälas inom 24 timmar efter mottagen leverans genom att fylla i och maila en returblankett och bild på den skadade varan till shop(at)chicdog.se.

Skadade förpackningar/emballage måste fotograferas innan öppning och mailas till ChicDog.se. Annars kan inte reklamation mot transportbolaget göras.

Kunden ansvarar för att adressuppgifter har lämnats på korrekt sätt. 

Fraktkostnaden 

Fraktkostnaden är generellt 59 kronor inom Sverige oavsett storlek och vikt på paketet.  Det finns vissa undantag såsom bl.a konstföremål, skrymmande sängar, vagnar och varor som måste hämtas på vårt lager för att inte skadas i transport.

För leveranser till andra länder i Norden är fraktkostnaden generellt 159 kronor med samma undantag som för leveranser i Sverige, enligt ovan.

Ej uthämtade paket

 

Om du inte hämtar ut ditt paket får du flera påminnelser från ditt utlämningsställe. Hämtar du inte ut ditt paket alls, skickas det tillbaka till oss efter ca. 4 veckor.
Vi skickar dig då en faktura på två avgifter: en avgift på 300:- samt den faktiska returavgiften fraktbolaget debiterar oss. Detta gör vi för att täcka de kostnader vi har i samband med det outlösta paketet (såsom returfrakten, hanteringen av returen m m).

Fakturan har en betaltid på 7 dagar. Om fakturan är obetald efter 7 dagar skickas ärendet till inkasso.

Outlösta varor omfattas inte av ångerrätten.

Ej uthämtad försändelse gäller inte som retur.


Byten, Returer, Ångerrätt, Reklamationer

Regler för öppet köp/retur

Öppet köp och bytesrätt gäller inte följande varor:

- rea- eller rabatterade varor
- hanskydd och tikskydd samt bindor
- hund-/handväskor, transportväskor och hundvagnar/trollies
- säsongsspecifika varor såsom t.ex. julmode, julartiklar eller julgodis
- varor som är använda eller skadade, om det finns t.ex. hundhår el dyl
- om varornas förpackningar är öppnade, skadade eller saknas, förpackningen ska vara intakt.
- om prislappar är skadade eller saknas
- om det finns andra skäl till att vi inte direkt kan sälja vidare varan i sin förpackning
- specialbeställda varor
- presentkort


Vid Online-köp/bytesrätt gäller enligt distansköplagen i 14 dagar från att varan kommit fram till dig direkt eller till utlämningsstället.

Vid köp i butik eller på mässa: erbjuder vi öppet köp/bytesrätt gäller i 7 dagar trots att man som konsument inte har laglig rätt att ångra ett köp enligt konsumentköplagen.

En vara köpt i butik omfattas alltså inte av samma ånger/returregler som gäller för internethandel.

Returer och
returkollinummer på returförpackningen

 

Om kunden ångrar ett köp eller vill göra ett byte till annan storlek kan kunden själv välja på vilket sätt denne vill returnera paketet. Kunden står själv för kostnaden för returen. Vid t.ex byte står kunden för fraktkostnaden för både retur samt ny frakt.(alternativt kan kunden bifoga ett frankerat kuvert om det passar varan ifråga). För att spara tid kan kunden också lägga en helt ny order samtidigt som denne skickar tillbaka returvaran till oss.

Innan retur:
Alla returer måste godkännas av oss först. Då du kontaktat oss och fått returen godkänd får du ett returkollinummer som ska skrivas tydligt utanpå paketet bredvid vår adress.
Adressen för returen får kunden då denne kontaktar oss för att få returen godkänd.

Oaviserade returer:
(dvs om du skickar paketet utan att ha fått returen godkänd av oss).
Dessa godkänns inte i efterhand utan skickas åter till kund tillsammans med faktura på 250 kronor för hantering och returfrakt.

Kvittot i original (om det finns från köp i butik) måste bifogas i returen.

Produkten får inte vara använd, trasig samt inte ha spår av hundhår. Originalförpackning, emballage och prislappar skall finnas kvar i obrutet skick.

Återbetalning sker efter varan inkommit och godkänts av oss.
OBS!! varor skall vara oss tillhanda senast två veckor efter att kunden har mottagit det.
Hanteringen av returer kan ta upp till 5 arbetsdagar då vi själva kan behöva hämta ut dem på posten samt hantera dem i turordning. Skulle hanteringen ta längre tid hör vi av oss.

Reklamationer

 

 

Om en vara pga. fabrikationsfel är felaktig, trasig eller felexpedierad skall den reklameras till oss senast 7 dagar efter mottagandet, kontakta oss snarast för att få ett returkolli-nummer. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Vid anmälan av en reklamation vänligen fyll i returblanketten som kan laddas ned från denna hemsida och skicka med tillsammans med din retur tillsammans med originalkvitto/originalfaktura. Fyll i den så utförligt som möjligt, referera även till ditt ordernummer eller fakturanummer.

ChicDog.se ansvarar inte för fel som reklameras på annat sätt eller har orsakats genom användning av varan, felaktig transport eller lagring. Enl distansköplagen ska kunden bevisa felet för att reklamationen skall godkännas.

Returnerade varor måste packas väl vid återleverans till ChicDog.se.

Vid en berättigad reklamation har ChicDog.se rätt att välja om felet ska avhjälpas genom leverans av en ny likvärdig vara eller återbetalning av köpeskillingen.

Avgifter vid
felaktig reklamation

Alla returer behöver märkas med ett returkollinummer som kunden kan få genom att maila eller ringa oss. Om varan skickas tillbaka utan returnummer och/eller felbeskrivning så kommer den att returneras till kunden med debitering av våra avgifter motsvarande 100 Kr + returfrakt för täckning av extra arbetskostnader.

Avgifter vid reklamationer som inte räknas som fabrikationsfel
Returnering av vara som måste testas av oss och som visar sig inte uppvisa fabrikationsfel kommer att debiteras 375 Kr + returfrakt.

Även om du reklamerat och returnerat en vara måste du betala fakturan i tid. I det fall returen godkänts återbetalas köpeskillingen inom 14 dagar. Vid betalning med kort krediteras ditt kortkonto. Annars behöver vi uppgift om konto som vi kan göra en återbetalning till.

Återbetalning sker med hela varuvärdet. Frakt-, postförskotts-, fakturaavgifter samt eventuella avgifter vid delbetalningsköp återbetalas ej.

Annullering av order 

Lagda ordrar är bindande. Annullering av order kan bara göras om den inte redan har hanterats av ChicDog.se. Eventuella avgifter för redan hanterade tjänster kan ej betalas tillbaka.

Garanti 

Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

1 års garanti avseende tillverkningsfel. Andra fel som anses ha uppstått pga vanligt slitage, onormal användning omfattas inte av garantin. Om produkten finns i lager byts den felaktiga produkten i första hand ut mot en ny. I annat fall, om produkten ej längre är tillgänglig, byts den mot en likvärdig produkt eller tillgodokvitto.

Tvist

 

Vid en eventuell tvist kommer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer att följas.

Betalning

 

 
   

Kortköp -
smidigt och säkert 

Vi accepterar följande kort:

VISA, Eurocard, Mastercard, American Express, Diners Club, Maestro.

OBS! Varorna kan inte, rent tekniskt, reserveras till dig innan kortbetalningen är slutförd.

Faktura 14 dagar -
När du vill dela upp
betalningen 

Vi samarbetar med Klarna och kunden ser i kassan hur stor månadsbetalning blir samt en länk till Klarnas villkor. Med detta betalningsalternativ får kunden en faktura hemskickad som skall betalas inom 14 dagar. Det tillkommer inte någon faktura-avgift. Fakturan mailas till kunden då varan skickas.
OBS: Vid alla KLARNA BETALNINGAR skickas varorna till folkbokföringsadressen.

Delbetalning - Klarna Konto 

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får kunden genast besked om ansökan har beviljats och vi kan hantera köpet omgående. Skulle ansökan inte bli beviljad kan kunden gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Fakturan mailas till kunden då varan skickas. .

Presentkort


Presentkort och tillgodokvitton kan lösas in både på i butik och vid köp på vår hemsida ChicDog.se. Vid betalning med presentkort eller tillgodokvitton på hemsidan skall de skickas till oss innan köpet som förskottsbetalning. Kunden ska bifoga sina kontaktuppgifter samt ordernummer på det påbörjade köpet så att vi kan kontakta kunden då vi mottagit dem.
Presentkort utan avsändare kan inte åberopas i efterhand av kund.

KOM IHÅG: Presentkort är en värdehandlingar och ChicDog.se ansvarar inte för presentkort som eventuellt kommit bort i postgången. Vid eventuell bortkommen försändelse får du själv kontakta posten eller speditören som du skickat det med. Bortkomna presentkort och returkvitton ersätts således ej.

 

Beställningar och Äganderättsförbehåll

Säljarens rätt att återta en vara
 

 

Om en kund beställer en vara som ska hämtas i butiken/lager på Regeringsgatan kommer ChicDog.se att avisera kunden när den finns på lager. Från den dagen har köparen 7 dagar för att hämta ut beställningen.
Därefter debiteras en avgift upp till 75 kronor per dag och per vara som täcker lager- och hanteringskostnader. Om beställd vara inte hämtas ut inom en månad från det att köparen aviserats äger ChicDog.se rätt att häva köpet, äganderätten tillfaller helt säljaren, oavsett om betalning skett helt eller delvis. ChicDog.se kan då välja att skicka tillbaka varan till leverantören/tillverkaren eller sälja den. Ackumulerade avgifter för lager- och hanteringskostnader dras av eventuellt erlagd handpenning eller faktureras kunden.

Vanliga frågor

Varför ska jag registrera
mig på ChicDog.se?

När du skapar ett användarkonto, och loggar in på ChicDog.se är dina personuppgifter redan sparade så att du inte behöver skriva in de igen när du lägger en ny order. Du får också översikt på hela din orderhistorik och personuppgifter.

En vara i min shoppingbag
var plötsligt slutsåld när jag
kom till kassan, hur är det möjligt? 

En vara är inte reserverad förrän hela köpet är genomfört i kassan. Om en vara är särskilt populär kan det hända att den hinner sälja slut innan du hinner ta den till kassan, trots att den ligger i din shoppingbag.

Hur länge en vara finns kvar i din shopping korg beror på dina cookie-inställningar i din dator. Vanligtvis ett par dagar. Vi kan inte garantera att den då kommer att finnas kvar i lager.

Hjälp, jag har glömt mitt lösenord/användarnamn! 

Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt genom att skicka oss din din epost adress under till länken: Logga In / Glömt lösenord. Vi skickar dig ett nytt lösenord.

Vad är en cookie?

Lagen om elektronisk kommunikation kräver att vi informerar dig om att vi använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator. ChicDog.se använder cookies för att förbättra webbplatsens funktionalitet för dig som användare.

Om du väljer att stänga av cookie-funktionen kan det innebära att vissa funktioner på vår webbplats inte kommer att fungera för dig.

Om du väljer att inte använda Cookies kan du när som helst maila in en beställning till oss: shop(at)chicdog.se så återkommer vi med information om lagertillgång, priser, betal- och leveranssätt.

Saknar orderbekräftelse

Vi skickar alltid en orderbekräftelse i samma stund som en beställning är lagd. Bekräftelsen skickas till den e-postadess du angivit då du blev kund hos ChicDog.se.
Vid vissa typer av e-postkonto kan orderbekräftelsen hamna i skräppostmappen. För att undvika det kan du lägga adressen Shop@ChicDog.se i dina säkra adresser. Då mottar du orderbekräftelser och andra viktiga meddelanden direkt i din inkorg i fortsättningen.
Vi har ingen möjlighet att skicka orderbekräftelser på nytt till dig.

 

Övriga frågor?

Tveka inte att kontakta oss om någonting är oklart i villkoren eller för att veta om vi kan beställa en vara som är slut i sortimentet.

Mail oss gärna: shop(at)chicdog.se .

 

<< Tillbaka till KASSAN 

 

 

<< Tillbaka till föregående sidan

 

right