Reservation
ChicDog.se kan, utan att så avisera, när som helst ändra priser och reserverar sig mot eventuella felaktigheter i den information som presenteras. Många varor är handgjorda och kan därför skifta i färg och utformning från en leverans till en annan och kan därför avvika från produktbilden. Hör gärna av er innan köp om ni behöver mer information om en vara.
Upphovsrätt
Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat och tillhör ChicDog.se. Det är inte tillåtet att använda text- eller bildmaterial från denna webbplats utan vår tillåtelse.
ChicDog.se kan, utan att så avisera, när som helst ändra priser och reserverar sig mot eventuella felaktigheter i den information som presenteras. Många varor är handgjorda och kan därför skifta i färg och utformning från en leverans till en annan och kan därför avvika från produktbilden. Hör gärna av er innan köp om ni behöver mer information om en vara.
Upphovsrätt
Innehållet på den här webbplatsen är upphovsrättsligt skyddat och tillhör ChicDog.se. Det är inte tillåtet att använda text- eller bildmaterial från denna webbplats utan vår tillåtelse.
Leveranstid
Varor skickas normalt inom ett par arbetsdagar om varorna finns på lager. Under högsäsong när kundtrycket är stort finns det risk att det kan det dröja längre, även hos transportörerna. ChicDog.se ansvarar inte för fraktbolagets leveranstid eller utlämningsställens aviseringsrutiner.
Vid skada
Mottagna varor skall undersökas direkt och transportskador skall anmälas inom 24 timmar efter mottagen leverans genom att kontakta oss och skicka oss bild på den skadade varan till shop(at)chicdog.se. Skadade förpackningar/emballage måste fotograferas innan öppning och mailas till ChicDog.se. Annars kan inte reklamation mot transportbolaget göras. Fraktbolagen kräver bildbevis av kund.
Fraktkostnaden
Fraktkostnaden är generellt 59 kronor inom Sverige. Fraktavgiften för leveranser utanför Sverige syns oftast i kassan. Om det inte gör det kan ni kontakta oss för mera information.
Ej uthämtade paket
Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.
Det går inte att förlänga tiden som varorna ligger på utlämningsstället. DHL har inga rutiner för det. Om det dröjer innan du hämtar ut ditt paket skickar ditt utlämningsställe flera påminnelser i form av sms och ibland brev hem till dig. Om du inte alls hämtar ut ditt paket kommer DHL att registrera en retur av paketet från ditt utlämningsställe till oss. Detta fakturerar de oss. För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 300 SEK + moms (beroende på vad DHL fakturerar oss + moms). Avgiften motsvarar kostnaderna för bl.a. expeditionsavgift, returfrakt, hantering av lager, justering av fakturor samt kostnad för korttransaktioner vid retur samt eventuellt värdeminskning.
Varor skickas normalt inom ett par arbetsdagar om varorna finns på lager. Under högsäsong när kundtrycket är stort finns det risk att det kan det dröja längre, även hos transportörerna. ChicDog.se ansvarar inte för fraktbolagets leveranstid eller utlämningsställens aviseringsrutiner.
Vid skada
Mottagna varor skall undersökas direkt och transportskador skall anmälas inom 24 timmar efter mottagen leverans genom att kontakta oss och skicka oss bild på den skadade varan till shop(at)chicdog.se. Skadade förpackningar/emballage måste fotograferas innan öppning och mailas till ChicDog.se. Annars kan inte reklamation mot transportbolaget göras. Fraktbolagen kräver bildbevis av kund.
Fraktkostnaden
Fraktkostnaden är generellt 59 kronor inom Sverige. Fraktavgiften för leveranser utanför Sverige syns oftast i kassan. Om det inte gör det kan ni kontakta oss för mera information.
Ej uthämtade paket
Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift.
Det går inte att förlänga tiden som varorna ligger på utlämningsstället. DHL har inga rutiner för det. Om det dröjer innan du hämtar ut ditt paket skickar ditt utlämningsställe flera påminnelser i form av sms och ibland brev hem till dig. Om du inte alls hämtar ut ditt paket kommer DHL att registrera en retur av paketet från ditt utlämningsställe till oss. Detta fakturerar de oss. För paket som inte hämtas ut debiteras en avgift om minst 300 SEK + moms (beroende på vad DHL fakturerar oss + moms). Avgiften motsvarar kostnaderna för bl.a. expeditionsavgift, returfrakt, hantering av lager, justering av fakturor samt kostnad för korttransaktioner vid retur samt eventuellt värdeminskning.
Öppet köp
Öppet köp och bytesrätt gäller inte följande varor: Varor där originaletiketter eller originalförpackningar är avlägsnade, varor som är använda eller skadade, hanskydd och tikskydd samt bindor, säsongsspecifika varor såsom bl.a. julmode, jul- och påskartiklar, om det finns kvar t.ex. hundhår och därmed som inte kan säljas vidare som ny vara till annan kund, specialbeställda varor samt presentkort.
Ångerrätt/ Returrätträtt
Om du vill returnera en vara behöver du först kontakta oss för att få ett ”Godkänd Retur”-nummer som du kan skriva inuti försändelsen eller på ett hörn av paketet så att vi kan se att paketet kommer från dig. Vi har inte behov av någon returblankett eftersom du har kontaktat oss innan retur men om du vill kan du ändå använda dig av ångerblanketten på Konsumentverkets webbplats.
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt från att du mottagit paketet. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten passar.
Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift. Läs mera under "Ej uthämtade paket" under rubriken: "Leverans & Frakt".
Fraktkostnader
Om kunden ångrar ett köp eller vill göra ett byte till annan storlek kan kunden själv välja på vilket sätt denne vill returnera paketet. Kunden står själv för kostnaden för returen. OBS! Spara kvitto på returer för att själv kunna kontakta speditören vid eventuellt bortkomna paket.
Returadress: (i vanligt postpaket)
ChicDog.se
Box 7064
19207 Sollentuna
Återbetalning
Returer hanteras så snart det går, inom två veckor från att vi mottagit returen. Under sommaren då vi har helt stängt kan återbetalning ta längre tid.
Byte av storlek
För att spara tid kan kunden lägga en ny order samtidigt som du skickar tillbaka returvaran till oss.
Reklamationer
Den sker normalt sett inom ett par dagar från att vi mottagit returen men under högsäsong kan det ta längre tid. Under sommaren då vi har helt stängt och inte har möjlighet komma åt posten, eftersom den är lagrad, kan återbetalning ta längre tid.
Annullering av order
Lagda order är bindande. Annullering av order kan göras om den inte redan har hanterats.
Öppet köp och bytesrätt gäller inte följande varor: Varor där originaletiketter eller originalförpackningar är avlägsnade, varor som är använda eller skadade, hanskydd och tikskydd samt bindor, säsongsspecifika varor såsom bl.a. julmode, jul- och påskartiklar, om det finns kvar t.ex. hundhår och därmed som inte kan säljas vidare som ny vara till annan kund, specialbeställda varor samt presentkort.
Ångerrätt/ Returrätträtt
Om du vill returnera en vara behöver du först kontakta oss för att få ett ”Godkänd Retur”-nummer som du kan skriva inuti försändelsen eller på ett hörn av paketet så att vi kan se att paketet kommer från dig. Vi har inte behov av någon returblankett eftersom du har kontaktat oss innan retur men om du vill kan du ändå använda dig av ångerblanketten på Konsumentverkets webbplats.
Vi tillämpar 14 dagars lagstadgad ångerrätt från att du mottagit paketet. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten passar.
Jag har ångrat mig, måste jag hämta ut eller ta emot mitt paket?
Om du ångrat dig när ditt paket har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss för att undvika extra returavgift utöver normal returavgift. Läs mera under "Ej uthämtade paket" under rubriken: "Leverans & Frakt".
Fraktkostnader
Om kunden ångrar ett köp eller vill göra ett byte till annan storlek kan kunden själv välja på vilket sätt denne vill returnera paketet. Kunden står själv för kostnaden för returen. OBS! Spara kvitto på returer för att själv kunna kontakta speditören vid eventuellt bortkomna paket.
Returadress: (i vanligt postpaket)
ChicDog.se
Box 7064
19207 Sollentuna
Återbetalning
Returer hanteras så snart det går, inom två veckor från att vi mottagit returen. Under sommaren då vi har helt stängt kan återbetalning ta längre tid.
Byte av storlek
För att spara tid kan kunden lägga en ny order samtidigt som du skickar tillbaka returvaran till oss.
Reklamationer
Den sker normalt sett inom ett par dagar från att vi mottagit returen men under högsäsong kan det ta längre tid. Under sommaren då vi har helt stängt och inte har möjlighet komma åt posten, eftersom den är lagrad, kan återbetalning ta längre tid.
Annullering av order
Lagda order är bindande. Annullering av order kan göras om den inte redan har hanterats.
Faktura/ Delbetalning via Klarna
Vi samarbetar med Klarna. kunden kan se i kassan hur stor månadsbetalning blir samt en länk till Klarnas villkor. Vid alla KLARNA BETALNINGAR skickas varorna endast till folkbokföringsadressen.
Presentkort
Vid betalning på hemsidan med fysiska presentkort eller tillgodokvitton behöver de skickas till oss innan köpet som förskottsbetalning om det finns i fysisk form. Presentkort utan avsändare kan inte åberopas i efterhand av kund. Vid Presentkort köpta online kan det skapas en kampanjkod för nyttjandet. Kontakta oss. KOM IHÅG: Presentkort är en värdehandlingar och ChicDog.se ansvarar inte för presentkort som eventuellt kommit bort i postgången. Vid eventuell bortkommen försändelse får du själv kontakta posten eller speditören som du skickat det med. Bortkomna presentkort och returkvitton ersätts således ej.
Vi samarbetar med Klarna. kunden kan se i kassan hur stor månadsbetalning blir samt en länk till Klarnas villkor. Vid alla KLARNA BETALNINGAR skickas varorna endast till folkbokföringsadressen.
Presentkort
Vid betalning på hemsidan med fysiska presentkort eller tillgodokvitton behöver de skickas till oss innan köpet som förskottsbetalning om det finns i fysisk form. Presentkort utan avsändare kan inte åberopas i efterhand av kund. Vid Presentkort köpta online kan det skapas en kampanjkod för nyttjandet. Kontakta oss. KOM IHÅG: Presentkort är en värdehandlingar och ChicDog.se ansvarar inte för presentkort som eventuellt kommit bort i postgången. Vid eventuell bortkommen försändelse får du själv kontakta posten eller speditören som du skickat det med. Bortkomna presentkort och returkvitton ersätts således ej.
En vara i min shoppingkorg var plötsligt slutsåld när jag kom till kassan, hur är det möjligt?
En vara är inte reserverad förrän hela köpet är genomfört i kassan. Om en vara är särskilt populär kan det hända att den hinner sälja slut innan du hinner ta den till kassan, trots att den ligger i din shoppingkorg. Hur länge en vara finns kvar i din shoppingkorg beror på dina cookie-inställningar i din dator.
Hjälp, jag har glömt mitt lösenord/användarnamn!
Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt genom att skicka oss din e-postadress under till länken: Logga In / Glömt lösenord så skickar vi dig en länk för att återställa lösenordet.
Vad är en cookie?
Lagen om elektronisk kommunikation kräver att vi informerar dig om att vi använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator. ChicDog.se använder cookies för att förbättra webbplatsens funktionalitet för dig som användare. Om du väljer att stänga av cookie-funktionen kan det innebära att vissa funktioner på vår webbplats inte kommer att fungera för dig. Om du väljer att inte använda Cookies kan du när som helst maila in en beställning till oss: shop(at)chicdog.se så återkommer vi med information om lagertillgång, priser, betal- och leveranssätt.
Övriga frågor
Tveka inte att kontakta oss om någonting är oklart i villkoren eller för att veta om vi kan beställa en vara som är slut i sortimentet. Mail oss gärna: shop(at)chicdog.se
En vara är inte reserverad förrän hela köpet är genomfört i kassan. Om en vara är särskilt populär kan det hända att den hinner sälja slut innan du hinner ta den till kassan, trots att den ligger i din shoppingkorg. Hur länge en vara finns kvar i din shoppingkorg beror på dina cookie-inställningar i din dator.
Hjälp, jag har glömt mitt lösenord/användarnamn!
Om du har glömt ditt lösenord kan du få ett nytt genom att skicka oss din e-postadress under till länken: Logga In / Glömt lösenord så skickar vi dig en länk för att återställa lösenordet.
Vad är en cookie?
Lagen om elektronisk kommunikation kräver att vi informerar dig om att vi använder cookies. En cookie är en textfil som lagras på din dator. ChicDog.se använder cookies för att förbättra webbplatsens funktionalitet för dig som användare. Om du väljer att stänga av cookie-funktionen kan det innebära att vissa funktioner på vår webbplats inte kommer att fungera för dig. Om du väljer att inte använda Cookies kan du när som helst maila in en beställning till oss: shop(at)chicdog.se så återkommer vi med information om lagertillgång, priser, betal- och leveranssätt.
Övriga frågor
Tveka inte att kontakta oss om någonting är oklart i villkoren eller för att veta om vi kan beställa en vara som är slut i sortimentet. Mail oss gärna: shop(at)chicdog.se
Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.
Ansvarig för hantering av dina personuppgifter och dataskydd
Det är viktigt för oss att skydda din personliga integritet och säkra en korrekt hantering av dina personuppgifter. Syftet med den här texten är att du ska förstå vad vi gör med dina personuppgifter och vilka rättigheter du har. Enligt svensk och europeisk dataskyddslagstiftning är det vår skyldighet att informera om detta. ChicDog.se SE556841737101 är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
Samtycke
Genom att du utför ett köp och godkänt villkoren på vår hemsida ger du ditt samtycke till att vi använder den informationen för att utföra köpet. Det personuppgifter vi har om dig är de du har angivit vid köptillfället dvs med ditt samtycke. Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.
Var lagrar vi dina uppgifter?
De uppgifter som vi samlar in från dig lagras inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA).
Vem har tillgång till dina uppgifter?
Dina uppgifter delas inte inom ChicDog.se annat än vid hantering av Dina ordrar. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part, förutom i situationer då detta är ett krav som följer av en lagstadgad skyldighet eller för att fullfölja våra åtagande mot dig som kund. Se mer information under stycket ”Vilka uppgifter delas och med vilket syfte”.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
- Betalleverantörer, systemleverantörer och ekonomiprogram
Vid genomförande av köp, delas information med våra externa affärssystem- och betalleverantörer. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer samt personnummer samt varor. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet, hantera fakturor och lager. De betaltjänster vi använder oss av är: Kort och Klarna.
- Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans samt eventuellt E-postadress och/eller mobilnummer för avisering. Det huvudsakliga fraktbolaget vi samarbetar med är DHL Freight. I vissa fall kan vi även samarbeta med andra fraktbolag.
- Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information om nyheter och erbjudanden.
Vilka är dina rättigheter?
- Rätt till tillgång
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta oss för att få tillgång till informationen. Vi kommer att vilja säkerställa din identitet. Vi besvarar dina önskemål utan onödigt dröjsmål och inom en månad. I det fall vi inte kan uppfylla dina önskemål kommer vi att meddela dig detta och ange varför.
- Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. Om du har ett konto hos ChicDog.se kan du redigera dina personuppgifter på sidorna för ditt konto då du är inloggad.
- Rätt till radering
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering i t.ex följande situationer: *du har ett pågående ärende med kundservice *du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats *du har en obetald skuld hos ChicDog.se, oberoende av betalningsmetod *du misstänks för att ha eller har missbrukat våra tjänster under de senaste fyra åren *din skuld har sålts vidare till tredje part under de senaste tre åren eller ett år för avlidna kunder *din kreditansökan har avslagits inom de senaste tre månaderna *om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte enligt bokföringslagen då vi måste uppfylla vissa rättsliga förpliktelser.
- Rätt att neka till direktmarknadsföring
Du har rätt att neka till direktmarknadsföring. Du kan välja att lägga till eller ta bort möjligheten till att få nyhetsbrev i din kundprofil då du är inloggad.
- Rätt att framföra klagan hos en tillsynsmyndighet
Om du anser att ChicDog.se behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet.
Hur kan du utöva dina rättigheter?
Vi tar dataskydd på mycket stort allvar och därför kan du som kund alltid kontakta oss på shops(at)chicdog.se för att framföra dina förfrågningar rörande dina rättigheter som anges ovan.
Ändringar till de Allmänna Villkoren samt Personuppgifts- och integritetspolicy
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order på webbplatsen.
Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. En cookie är en textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt i besökarens webbläsare medan den besöker en webbplats. När besökaren besöker samma webbplats igen så kan data som är sparad i cookien hämtas upp och uppdatera webbplatsen om besökarens tidigare aktiviteter så som t.ex att varor du har valt att lägga i varukorgen finns kvar till ditt nästa besök. I din webbläsares inställningar kan du ställa in vilka cookies som ska tillåtas, blockeras eller raderas. På bl.a. denna externa sida kan du läsa mera om Cookies: All about Cookies.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Kontakta oss
Har du frågor eller vill lämna synpunkter på policyn och våra sekretessrutiner, kontakta oss på: shop(at)chicdog.se eller ring 08-6844220
Det är viktigt för oss att skydda din personliga integritet och säkra en korrekt hantering av dina personuppgifter. Syftet med den här texten är att du ska förstå vad vi gör med dina personuppgifter och vilka rättigheter du har. Enligt svensk och europeisk dataskyddslagstiftning är det vår skyldighet att informera om detta. ChicDog.se SE556841737101 är registeransvarig för de personuppgifter som du skickar till oss och ansvarar för dina personuppgifter i enlighet med gällande dataskyddsbestämmelser.
Samtycke
Genom att du utför ett köp och godkänt villkoren på vår hemsida ger du ditt samtycke till att vi använder den informationen för att utföra köpet. Det personuppgifter vi har om dig är de du har angivit vid köptillfället dvs med ditt samtycke. Genom att använda vår webbplats godkänner du vår integritetspolicy.
Var lagrar vi dina uppgifter?
De uppgifter som vi samlar in från dig lagras inom det europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EEA).
Vem har tillgång till dina uppgifter?
Dina uppgifter delas inte inom ChicDog.se annat än vid hantering av Dina ordrar. Vi lämnar inte ut personuppgifter till tredje part, förutom i situationer då detta är ett krav som följer av en lagstadgad skyldighet eller för att fullfölja våra åtagande mot dig som kund. Se mer information under stycket ”Vilka uppgifter delas och med vilket syfte”.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
- Betalleverantörer, systemleverantörer och ekonomiprogram
Vid genomförande av köp, delas information med våra externa affärssystem- och betalleverantörer. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer samt personnummer samt varor. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet, hantera fakturor och lager. De betaltjänster vi använder oss av är: Kort och Klarna.
- Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans samt eventuellt E-postadress och/eller mobilnummer för avisering. Det huvudsakliga fraktbolaget vi samarbetar med är DHL Freight. I vissa fall kan vi även samarbeta med andra fraktbolag.
- Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information om nyheter och erbjudanden.
Vilka är dina rättigheter?
- Rätt till tillgång
Du har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter vi har om dig. Du kan kontakta oss för att få tillgång till informationen. Vi kommer att vilja säkerställa din identitet. Vi besvarar dina önskemål utan onödigt dröjsmål och inom en månad. I det fall vi inte kan uppfylla dina önskemål kommer vi att meddela dig detta och ange varför.
- Rätt till rättelse
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig. Om du har ett konto hos ChicDog.se kan du redigera dina personuppgifter på sidorna för ditt konto då du är inloggad.
- Rätt till radering
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering i t.ex följande situationer: *du har ett pågående ärende med kundservice *du har en pågående order som ännu inte har skickats eller delvis har skickats *du har en obetald skuld hos ChicDog.se, oberoende av betalningsmetod *du misstänks för att ha eller har missbrukat våra tjänster under de senaste fyra åren *din skuld har sålts vidare till tredje part under de senaste tre åren eller ett år för avlidna kunder *din kreditansökan har avslagits inom de senaste tre månaderna *om du har gjort inköp sparar vi dina personuppgifter i anslutning till transaktionen i bokföringssyfte enligt bokföringslagen då vi måste uppfylla vissa rättsliga förpliktelser.
- Rätt att neka till direktmarknadsföring
Du har rätt att neka till direktmarknadsföring. Du kan välja att lägga till eller ta bort möjligheten till att få nyhetsbrev i din kundprofil då du är inloggad.
- Rätt att framföra klagan hos en tillsynsmyndighet
Om du anser att ChicDog.se behandlar dina personuppgifter på ett oriktigt sätt kan du kontakta oss. Du har också rätt att lämna in klagomål till en tillsynsmyndighet.
Hur kan du utöva dina rättigheter?
Vi tar dataskydd på mycket stort allvar och därför kan du som kund alltid kontakta oss på shops(at)chicdog.se för att framföra dina förfrågningar rörande dina rättigheter som anges ovan.
Ändringar till de Allmänna Villkoren samt Personuppgifts- och integritetspolicy
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order på webbplatsen.
Cookies
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. En cookie är en textfil som skickas från en webbplats och lagras lokalt i besökarens webbläsare medan den besöker en webbplats. När besökaren besöker samma webbplats igen så kan data som är sparad i cookien hämtas upp och uppdatera webbplatsen om besökarens tidigare aktiviteter så som t.ex att varor du har valt att lägga i varukorgen finns kvar till ditt nästa besök. I din webbläsares inställningar kan du ställa in vilka cookies som ska tillåtas, blockeras eller raderas. På bl.a. denna externa sida kan du läsa mera om Cookies: All about Cookies.
Tvist och lagval
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.
Kontakta oss
Har du frågor eller vill lämna synpunkter på policyn och våra sekretessrutiner, kontakta oss på: shop(at)chicdog.se eller ring 08-6844220